Styl życia Wiadomości branżowe

Wiosna nie zawsze daje zastrzyk energii

Wiosna nie zawsze daje zastrzyk energii
Gdy nasz organizm wyczuwa wiosnę, czasami zaczyna brakować nam sił do życia. Nie jest to choroba, a jedynie zespół przykrych objawów pojawiający się po okresie jesienno-zimowym.Zmęczenie, rozdrażnienie, rozchwianie emocjonalne, częste bóle głowy i mięśni, a do tego nadmierna senność lub trudności z zasypianiem – to typowe objawy wiosennego przesilenia, które dopada nas, gdy organizm przestawia się z mniej aktywnego, zimowego funkcjonowania na warunki wiosenne. „Jedzenie potraw bogatych w tłuszcze i węglowodany, niespożywanie owoców i warzyw oraz nieprzebywanie na słońcu przyczyniają się do tego, że jesteśmy osłabieni, co negatywnie wpływa na naszą psychikę i zmniejsza odporność organizmu” – mówi serwisowi infoWire.pl lek. med. Barbara Bartel z Centrum Medycznego Alfa-Lek.Sposobów, aby nie dać się wiosennemu przesileniu, jest kilka. „Pełny sen (nie mniej niż osiem godzin) zregeneruje nasz organizm, z kolei spożywanie posiłków bogatych w witaminy i aktywność fizyczna w postaci spacerów, pływania lub jeżdżenia na rowerze wzmocnią naszą odporność oraz poprawią samopoczucie” – dodaje ekspertka.

Gdy nasz organizm wyczuwa wiosnę, czasami zaczyna brakować nam sił do życia. Nie jest to choroba, a jedynie zespół przykrych objawów pojawiający się po okresie jesienno-zimowym.

Zmęczenie, rozdrażnienie, rozchwianie emocjonalne, częste bóle głowy i mięśni, a do tego nadmierna senność lub trudności z zasypianiem ? to typowe objawy wiosennego przesilenia, które dopada nas, gdy organizm przestawia się z mniej aktywnego, zimowego funkcjonowania na warunki wiosenne. ?Jedzenie potraw bogatych w tłuszcze i węglowodany, niespożywanie owoców i warzyw oraz nieprzebywanie na słońcu przyczyniają się do tego, że jesteśmy osłabieni, co negatywnie wpływa na naszą psychikę i zmniejsza odporność organizmu? ? mówi serwisowi infoWire.pl lek. med. Barbara Bartel z Centrum Medycznego Alfa-Lek.

Sposobów, aby nie dać się wiosennemu przesileniu, jest kilka. ?Pełny sen (nie mniej niż osiem godzin) zregeneruje nasz organizm, z kolei spożywanie posiłków bogatych w witaminy i aktywność fizyczna w postaci spacerów, pływania lub jeżdżenia na rowerze wzmocnią naszą odporność oraz poprawią samopoczucie? ? dodaje ekspertka. Niewątpliwie jedzenie dań lekkostrawnych, a także wzbogacanie jadłospisu o kiszoną kapustę, chrzan, czosnek i cebulę, również wpływa korzystnie na kondycję fizyczną i psychiczną. Zdecydowanie należy zrezygnować natomiast ze słodyczy, ponieważ przyczyniają się do bólów głowy oraz wywołują uczucie zmęczenia i rozdrażnienia.

Wiosenne przesilenie jest częściej przypadłością kobiet, szczególnie tych w okresie menopauzy, seniorów oraz osób o obniżonej odporności i mających niskie ciśnienie. Dolegliwość często dopada też ludzi żyjących w stresie i przepracowanych.


dostarczył infoWire.pl

Źródło infoWire.pl. Dostarczył

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy