Wiadomości branżowe Zainteresowania i hobby

Konferencja Game Industry Trends: Marketing 2014 już 29 kwietnia w Warszawie

Konferencje Game Industry Trends poruszają różnorodną tematykę związaną z szeroko pojętym rynkiem interaktywnej rozrywki. Do tej pory podczas trzech dwudniowych konferencji (2011, 2012 i 2013 rok) organizowanych przez firmę NoNoobs poruszono bardzo różnorodne obszary tematyczne związane z produkcją i sprzedażą gier wideo oraz rzecz jasna trendami na rynku cyfrowej rozrywki. Niemniej rynek ten zmienia

Konferencje Game Industry Trends poruszają różnorodną tematykę związaną z szeroko pojętym rynkiem interaktywnej rozrywki. Do tej pory podczas trzech dwudniowych konferencji (2011, 2012 i 2013 rok) organizowanych przez firmę NoNoobs poruszono bardzo różnorodne obszary tematyczne związane z produkcją i sprzedażą gier wideo oraz rzecz jasna trendami na rynku cyfrowej rozrywki. Niemniej rynek ten zmienia się z dnia na dzień, a nadto jest bardzo różnorodny. Z roku na rok rośnie popularność gier online czy growych aplikacji mobilnych na smartfony i tablety. Nic zatem dziwnego, że gry wideo stały się tak nośnym narzędziem promocyjnym. Powstają produkcje dedykowane konkretnym markom, mające choćby na celu wsparcie kampanii marketingowych. W serwisach społecznościowych pojawia się coraz więcej tytułów mniej lub bardziej jawnie promujących produkty. Marketing w grach staje się coraz bardziej istotnym elementem w marketing miksie.

 ?Warto dziś zadać sobie pytanie, dlaczego interaktywne rozwiązania mają taką moc i stanowią coraz poważniejszą alternatywę dla tradycyjnych form reklamy, a co dalej idzie dla samej sprzedaży ? twierdzi Olgierd Cygan z Digital One – Na drodze swojej ewolucji, ale też zgodnie z najnowszymi trendami, gry łączą się z interaktywnym filmem, wychodząc tym samym poza sztywne podziały gatunkowe. GIT Marketing będzie doskonałą okazją, by zaobserwować, jak wpływają na siebie branded entertainment i marketing.?

 ?Dużo mówi się o wykorzystaniu gier komputerowych w biznesie w szczególności w marketingu ? mówi Arek Cybuslki z Gamfi – Skąd takie zainteresowanie tą tematyką? Odpowiedź jest prosta – powodem są korzyści biznesowe jakie można osiągnąć przenosząc innowacyjne modele angażowanie użytkowników z gier do innych branż i obszarów jak marketing, sprzedaż, czy nawet rekrutacja i zarządzanie zasobami ludzkimi firmy. W prezentacji 3, 2,1 FIGHT! Advergaming vs gamifikacja pokażemy różnice po miedzy przygotowaniem gry reklamowej dla marki a gamifikacją zastosowaną dla osiągnięcia celów biznesowych marki. Nie zabranie przykładów z innych jak i polskiego rynku, w szczególności projektów gamifikacyjnych zrealizowanych przez Gamfi dla takich firm jak HBO, Samsung, Play, Sony i Allegro ? dodaje?

Z drugiej zaś strony w grach coraz częściej mamy do czynienia z lokowaniem produktów. I nie są to już tylko bilbordy wyświetlające się w wirtualnych miastach czy reklamy na wirtualnych arenach sportowych. Marki pojawiające się w grach wideo pod postacią konkretnych modeli samochodów, których producenci silnie współpracując z deweloperami to również nic nowego. Ale Pizza Hut reklamowana w sieciowej produkcji Everquest II czy promocja Baraca Obamy przed wyborami prezydenckimi w wyścigach z serii Burnout wskazują bardzo interesujący trend. Dokąd on zmierza?

?Większość firm wykorzystuje już narzędzia analizy klientów oparte na ich deklaracjach, przewagę związaną z lepszym zrozumieniem ich potrzeb dają obecnie metody niedeklaratywne jak obserwacja i badania neuromarketingowe ? opowiada Sebastian Starzyński z ABR SETSA – Nowym źródłem niedeklaratywnych informacji będą gry, gdyż poziom zaangażowania graczy jest bardzo duży, elastyczność gier umożliwi wbudowywanie testów psychologicznych w fabułę, lub wnioskowanie wprost z zachowań graczy, zatem takie dane nie będą skażone stresem wynikającym z faktu badania. Moim zdaniem za kilka lat to będzie jedno ze źródeł przychodów producentów gier i ważne źródło danych zewnętrznych do analiz typu Big Data.?

 

Celem Konferencji GIT: Marketing 2014 będzie wskazanie właśnie możliwych trendów w świecie growego marketingu. Jakiego typu product placement ma przyszłość? Czy pojawianie się znanych marek w grze denerwuje jej odbiorców? Czy z samych reklam da się utrzymać darmową produkcję mobilną? Czy reklamy w grach AAA oznaczają, że gracze dopłacają do otrzymania promocji? Jakiego typu mechanizmy należy brać pod uwagę decydując się na promocję w grze wideo? Czy warto tworzyć gry marketingowe? Czy takie działania mają sens lokalnie ? w Polsce? To tylko garść pytań, które zadajemy sobie tworząc program Game Industry Trends: Marketing 2014.

 

Bilety na GIT Marketing 2014:

http://2014.gitmarketing.pl/rejestracja-na-konferencje

 

Program GIT Marketing 2014:

http://2014.gitmarketing.pl/program

 

Prelegenci GIT Marketing 2014:

http://2014.gitmarketing.pl/prelegenci

NoNoobs.pl S.A. (www.nonoobs.pl)

To grupa doświadczonych organizatorów e-biznesowych imprez.

W 2008 r. przygotowaliśmy jedną z pierwszych konferencji na temat polskiego rynku e-commerce.

Konferencje NoNoobs w prawie każdym aspekcie związane są z tematyką internetu, mobile czy gier.  

Przede wszystkim, wiemy jednak, jak przygotować programy wydarzeń z najlepszymi merytorycznie treściami oraz wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych.Jesteśmy dumni z tego, że poziom imprezorganizowanych przez NoNoobs stoi na najwyższym poziomie.

Do naszych najbardziej znanych produktów należą ? Game Industry Trends 2011/2012/2013, Revenue Trends 2012, Generation Mobile 2012/2013,  Social Enterprise 2012, Ecommerce Trends 2013 jesień.

Źródło nonoobs.pl. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy